El Centre es troba a la localitat de Riba-roja de Túria (Camp de Túria). Està situat a la riba del riu Túria, amb unes espectaculars vistes al Parc Natural del Túria.

Vistes del riu Túria des de l'Institut
Vistes del riu Túria des de l’Institut

El centre, de nova construcció, va ser donat per a l’apertura el 14 de setembre de 2007, dia festiu a la localitat. Va entrar en funcionament el curs 2007-2008 amb 141 alumnes i 18 professors/es. En aquell moment en centre rebia el nom de Secció de l’IES Riba-roja. Posteriorment, el curs 2009-2010 va passar a ser l’IES Número 2. Actualment, el centre s’anomena IES el Quint, nom aprovat pel Claustre de professors/es, el Consell Escolar i el Consell Escolar Municipal. El nom fa referència a la séquia del Quint que regava els camps que hi havia on ara és l’institut.

El Centre ha crescut ràpidament i durant el curs actual tenim més de 450 alumnes distribuïts en quatre grups de 1r d’ESO, quatre grups de 2n, tres grups de 3r, dos grups de 4t, 2 grups de 1r de Batxillerat, dos grups de 2n de batxillerat i un grup de Formació Professional Bàsica de la família d’Ofimàtica d’Oficina.

Durant els cursos anteriors, també hem tingut grups de PQPI, de les famílies de Química i Informàtica i de Fusteria i Jardineria.